Berita

Campuran herba berbahaya: Berumur 14 tahun selepas penggunaan ubat di klinik

Campuran herba berbahaya: Berumur 14 tahun selepas penggunaan ubat di klinik


We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

Tidak berbahaya: Remaja harus pergi ke klinik setelah memakan ramuan
Berkali-kali kesan sampingan berbahaya dari campuran herba ditunjukkan. Tetapi apa yang disebut "tertinggi undang-undang" tetap popular di kalangan beberapa orang muda. Seorang lelaki berusia 14 tahun dari Bavaria kini harus mengalami sendiri betapa bahayanya ubat-ubatan tersebut.

Kononnya campuran herba tidak berbahaya adalah berbahaya
Selama bertahun-tahun, para pakar memberi amaran terhadap apa yang disebut undang-undang tinggi, yang dimasukkan dalam talian sebagai campuran herba atau garam mandi yang kononnya tidak berbahaya. Pengambilan minuman keras boleh menyebabkan keracunan dan bahkan boleh membawa maut. Seorang lelaki berusia 14 tahun dari Bavaria sekarang harus mengalami secara langsung betapa berbahayanya dadah.

14 tahun mengalami kekejangan teruk
Menurut laporan polis, seorang remaja berusia 14 tahun dari Freising harus belajar dengan susah payah bahawa apa yang disebut campuran herba juga boleh membawa kesan yang membawa maut.

Menurut maklumat itu, para pegawai diberitahu pada hari Khamis mengenai seseorang yang mengalami sawan yang mungkin disebabkan oleh penggunaan dadah di taman permainan kanak-kanak. Malah, polis menemui sebilangan kecil campuran herba (0.23 gram) pada remaja tersebut.

Orang muda itu, yang telah muntah beberapa kali, dibawa ke hospital Landshut dengan ambulans. Bapa budak itu dimaklumkan. Menurut polis, tidak ada maklumat mengenai keadaan kesihatannya sekarang.

Ketika dia sihat, anak berusia 14 tahun itu dapat mengharapkan proses jenayah untuk pembelian dan pemilikan narkotik.

Kesan sampingan sering tidak dapat dikira
Pakar berulang kali memberi amaran mengenai campuran herba yang dianggap tidak berbahaya, kerana ramuannya sering tidak diketahui dan kesan sampingan penggunaannya sering tidak dapat dihitung.

Mabuk boleh menyebabkan keracunan dan, bergantung pada komposisi, mencetuskan serangan panik dan halusinasi. Di samping itu, gangguan fizikal seperti turun naik tekanan darah, mual dan muntah, sesak nafas, masalah kardiovaskular yang serius seperti degupan jantung yang cepat atau serangan jantung, kekejangan atau keadaan koma boleh berlaku.

Kadang-kadang mereka mati. Seorang wanita muda meninggal dunia di Rhineland-Palatinate tahun lalu setelah memakan campuran herba. Bahan berbahaya juga boleh didapati secara percuma untuk kanak-kanak di bawah umur. (iklan)

Maklumat pengarang dan sumber



Video: RTM: COVID-19 - Simptom dan Bagaimana Ia Tersebar (Julai 2022).


Komen:

  1. Menris

    Saya pergi ke forum dan melihat topik ini. Boleh saya tolong awak?

  2. Stefn

    Previously, I thought otherwise, thank you for an explanation.

  3. Anis

    Apa yang akhirnya diperlukan untuk itu?

  4. Greely

    Juga bahawa kami akan lakukan tanpa frasa yang luar biasa anda

  5. Sajora

    Not a bad site, but you should add more news

  6. Braylon

    Berkesan?

  7. Windgate

    Few feelings .. but beautiful ...

  8. Nill

    Sudah tentu. Semua perkara di atas adalah benar. Kita boleh berkomunikasi dengan tema ini. Di sini atau pada pm.



Tulis mesej